αυτο-καθαριστικό blog καταπιεσμένης ψυχοενέργειας και εκτοξευτήρας κάθε αυθεντικής μαλακίας ξεπετάγεται από τον διαταραγμένο εγκεφαλικό μου φλοιό...

Thursday, June 12, 2014

διάλυμα...

πήγα προχτές να γράψω τον μικρό στο δημόσιο σχολείο (δημοτικό)...
σκέτη απογοήτευση...
τα παιδάκια ένα μάτσο χάλια: όλα με ένα κινητό στο χέρι, να τρώνε πλαστικές τροφές, να βωμολοχούν με λέξεις απρόσμενα(;) πρόωρες για την ηλικία τους... (και για κάθε ηλικία δηλαδή)
είπα μέσα μου: τόοοοσο πολύ γέρασα που με ενοχλούν τα παιδάκια που κάνουν διάλειμμα...?
ίσως είναι πάλι απλά "της ηλικίας"...
ίσως το μυαλό, έχοντας πια παιδιά, τα βλέπει με άλλο μάτι...

δεν ξέρω όμως, αλλά αυτά τα παιδάκια, έτσι όπως τα έβλεπα στο διάλειμμα να περιφέρονται άσκοπα, να βρίζουν, άναρθρα να φωνάζουν, κάπως μου έκαναν μία εικόνα μίας ελλάδας που χειροτερεύει...
λίγο παρακεί, κάτω από ένα πεύκο, κάποια άλλα τσαμπουκαλεύονταν έναν μικρότερο, ένα "ησυχότερο" ίσως...
κρύος ιδρώτας με έπιασε...

και γαμημένα βασικά ερωτήματα πέρασαν από το μυαλό μου: "εδώ" θα φέρω το παιδί μου? σε αυτό το "χώρο" θα το αφήσω να κοινωνικοποιηθεί, προσποιούμενος ότι έχω ήσυχη τη συνείδησή μου επειδή "πηγαίνει σχολείο"???...
και ΓΙΑΤΙ να πάει σχολείο αν το σχολείο είναι ΕΤΣΙ???
ένα πράγμα σαν συνεχόμενος μεταλλικός ήχος πέρασε από τα αυτιά μου...

κάτι μέσα μου αντιδρά αυτόματα στο γεγονός ότι λόγω χρημάτων είσαι αναγκασμένος να πετάξεις κυριολεκτικά το παιδί σου στην κρεατομηχανή που λέγεται ΕΛΛΗΝΙΚΟ Δημόσιο Σχολείο...
γιατί, βέβαια, τα σχολεία στο εξωτερικό δεν είναι έτσι...
τουλάχιστον τόσο χάλια...

προχωρώντας στα ενδότερα του σχολείου έφτασα στο "γραφείο" των καθηγητών...
ήταν όλοι πολύ "απασχολημένοι": έτρωγαν τυρόπιτες πρόλαβα κλεφτά να δω από μία πόρτα, πριν κάποιος εξερχόμενος τυροπιτο-δάσκαλος εξέλθει και βλέποντάς με να ψάχνω κάτι ταρακουνηθεί ολίγον...
"περιμένετε, έρχεται η διευθύντρια", μου είπε μηχανικά, "έχουν μία σύσκεψη στο γραφείο των καθηγητών"...
με δυσκολία συγκράτησα τις άκρες των χειλιών μου από το να γελάσουν...

ο χώρος του γραφείου της διευθύντριας ήταν ίσως η ελλάδα σε μια φωτογραφία: παντού υπήρχαν τα πάντα, αλλά το ένα πάνω στο άλλο...
χώρος τραγικός, χωρίς καμία οργάνωση, καμία αισθητική, χωρίς καμία βασική έστω τακτοποίηση από αυτούς που δουλεύουν κάθε μέρα εκεί ρε γαμώτο...
τώρα, βλέπεις, ήρθε και η απόλυτη δικαιολογία: "δεν έχουμε κονδύλια", "δεν έχουμε καθαρίστριες", "είμαστε με μισούς μισθούς", δεν, δεν, δεν....
λες και φταίει ο μισθός που τα γραφεία είναι σαν αχούρι...
και πάντου, σαν φάντασμα ένα πράγμα, η ΑΠΟΥΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ, έστω και πλημμελούς...
"ο Έλληνας δουλεύει μόνο με το φόβο", αντήχησε ξαφνικά και απρόσμενα σε κάποια θαλάμη του εγκεφάλου μου η φωνή του πατέρα μου...
όσο τραγικό και να είναι αυτό, είναι δυστυχώς, δυστυχέστατα, μεγάαααλη αλήθεια...

βγαίνοντας από το σχολείο, διέσχισα έναν σκοτεινότατο διάδρομο, παρότι ντάλα καλοκαίρι...
κάποια παιδιάκια είχαν κάνει μιά ουρά σα φιδάκι στο wannabe κυλικείο του σχολείου...
και λέω wannabe γιατί το κυλικείο εγώ το θυμόμουν με φωνές, χαμόγελα, χαρούμενες εντάσεις, έναν χώρο που με χαρά έπαιρνες την τυρόπιτα, τις μεζ, την κις...
αυτό το πράγμα ήταν κάτι σαν ουρά για εκτέλεση...
από ό,τι μου έλεγε ο κολλητός μου ο Στάθης, το "βερεσέ" πάει πια σύννεφο: τα περισσότερα παιδάκια δεν έχουν πολλά λεφτά και για να μη νιώσουν άσχημα το κυλικείο τους τα δίνει "βερεσέ"...
και τελικά μπαίνει μέσα...
πάνε οι εποχές που τα κυλικεία ήταν χρυσορυχεία...

βγήκα στον εξωτερικό χώρο οδεύοντας προς την έξοδο...
κάποιες συστάδες από "μαλάκα" και "πούστη" βόλταραν στον αέρα...
όπως και τα "παιδάκια" του δημοτικού, που βολοδέρναν αριστερά-δεξιά χωρίς να ξέρουν γιατί, έτσι απλά γιατί ήταν "διάλειμμα"...
διάλυμα, σκέφτηκα...


10 comments:

Nasia said...

επειδή ξέρω και από ιδιωτικά σχολεια και μάλιστα από τα καλύτερα και εκει απο θέμα συμπεριφοράς τα παιδιά ειναι χειρότερα!Λίγο να καταλάβουν πως εχεις λιγοτερα χρηματα απο εκεινα σε έχουν ''εξαφανισει'' !
Τωρα στα μεγαλα αστικα κέντρα ,τα δημοσια σχολεια ειναι χάλια και απαιτείται πολύυυυ δουλεια και ψυχολογική στηριξη από τους γονεις στο σπίτι!!!Πρεπει να προσεξεις πάρα πολύ πως θα φερθεις αν σου πει κατι ο μικρός (και να ψαξεις πολύ την αλήθεια)γιατί αν βγεις εκτος εαυτού μπορει να μη σου πει τιποτα στη συνεχεια ή αν μαλωσεις καποιο φιλο του ,θα τον απομονωσουν και πάλι θα εχει προβλήματα.....στην Α Δημοτικού χρειάζεται αρκετη υπομονη στην αρχή γιατι τα παιδακια ειναι ανωριμα και μαλωνουν συχνα μεταξύ τους.....δεν υπάρχει ''αποκλειεται'' να το έκανε το παιδί μου αυτό! Και το πιο ησυχο κάπου θα ''παρασυρθεί'' για να γινει αρεστο στους πιο ''δυνατούς''...συγνωμη για τις ''συμβουλές '' μου ,απευθυνομαι γενικά και μεσα απο μια σχετικη πειρα που διαθετω σε σχολεια και με κολλητες δασκαλες πάνω απο 15 χρονια.....πρεπει να συζητας πολύ με το παιδί στο σπίτι!
καλή χρονιά σας εύχομαι!

Nasia said...

και ναι ,οι περισσότεροι δάσκαλοι βαριούνται φοβερά και εχουν ψυχολογικά προβλήματα ,δεν ενδιαφερονται για το ψυχολογικο κομματι των μαθητων τους ....και δεν με ενδιαφερει αν καποιος δασκαλος με διαβασει και με βρίσει!Βαριουνται να λύσουν τις διαφορες των παιδιών και μαλώνουν όποιον βρουν μπροστά τους χωρίς λόγο..... Οι περισσοτεροι ειναι με το ρολόι και κοιτουν πότε να φυγουν!

Anonymous said...

Με εκφράζει πλήρως το κείμενο σου Ιωάννη για ακόμα μία φορά... Τι να σχολιάσω τώρα. Βασικά θέλω να πω ότι συμφωνώ 100% και με αυτά που γράφει η Νάσια, τα λέει πάρα πολύ καλά. Απλώς με απογοητεύει που από το εβδομηντακάτι που πήγα εγώ δημοτικό σοχολείο δεν μοιάζει να έχει αλλάξει κάτι στον ΠΟΛΥ σημαντικό τομέα της παιδοψυχολογίας. Άσχετοι ήταν και τότε, άσχετοι και τώρα από ότι φαίνεται. Οπότε το βάρος πέφτει αποκλειστκά στον γονιό. Το ίντερνετ ας είναι καλά...
Όσο για τους δάσκαλους που λες μη σε βρίσουν Νάσια, δεν τους παίρνει να το κάνουν εδώ γιατί θα πέσουμε και θα τους φάμε ζωντανούς, τα ρεμάλια...

Βασίλης

Anonymous said...

ΥΓ. Γιάννη αν σου είναι εύκολο σβήσε την πρώτη ανάρτηση μου, έκανα μία διόρθωση αλλά δεν ξέρω γιατί αυτή η μακακία κράτησε και την πρώτη ανάρτηση. Επίσης να πω ότι η εξήγηση σε αυτό που λέει η Νάσια για τους δασκάλους είναι απλή. Μου την έχει πει πριν χρόνια σύζυγος ιδιοκτήτη εκπαιδευτηρίου: Οι πιο πολλοί είναι εκεί...κατά λάθος! Ναι, ναι, είναι το γνωστό σύστημα με τις Πανελλαδικές και τα μηχανογραφικά με τις προτιμήσεις, θυμάστε...;;

Οι πιο πολλοί εκπαιδευτικοί αλλού θέλουν να μπουν και αλλού καταλήγουν, αποτέλεσμα είναι να βαριούνται όπως λέει η Νάσια και να κοιτάν το ρολόι. Λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά το γουστάρουν και το "έχουν" που λέμε να είναι δάσκαλοι/καθηγητές. Πολλοί από αυτούς έχουν την καθαρά "δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία", κάνουν αυτή τη δουλειά σαν αν ήταν μία οποιαδήποτε δουλειά. Ενώ φυσικά είναι μία από τις σημαντικότερες δουλειές.

Θα θυμάσαι Γιάννη που σου είπα όταν βρεθήκαμε για το Ελληνο-Φινλανδικό επιμελητήριο και για την ενασχόληση μας με αυτό (άλλη πονεμένη ιστορία). Αν έμαθα και ένα πράγμα από τη χώρα αυτή - η οποία έχει ίσως το πιο επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο- είναι ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν το αφήνεις στη τύχη του. Οι τύποι όχι απλώς χρυσοπληρώνουν τους εκπαιδευτικούς τους αλλά φροντίζουν έτσι ώστε όλοι απαραιτήτως να είναι κάτοχοι Masters (πληρωμένα από το κράτος φυσικά) αλλά και να έχει το επάγγελμα αυτό status ίσο με αυτά των γιατρών, των μηχανικών κλπ. Σύγκρινε τώρα με την Ελλάδα του..."κατά λάθος" και κατάλαβε γιατί είμαστε όπως είμαστε.

Αλλά μου το είπε μία φορά ένας Εβραίος φίλος: "Κάποιοι Βασίλη δεν θέλουν να προχωρήσει η Ελλάδα μπροστά". Το ζήτημα είναι ότι δεν μου είπε ποιοί είναι αυτοί και γιατί το κάνουν (μήπως το δικό τους "σινάφι" λέω εγώ;). Γιατί πλέον είναι ηλίου φαεινότερο ότι κάτι δεν πάει καλά εδώ, δεν είναι φυσιολογικά πράγματα αυτά...

Βασίλης

Nasia said...

Βασίλη κι εγω εκπαιδευτικός ειμαι ,φιλόλογος ,όπου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ειναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα....

Anonymous said...

Ναι Νάσια έχεις απόλυτο δίκιο, καταλαβαίνω τι λες. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα που χωράει πολύ συζήτηση και που με απογοητεύει και εμένα. Βαστάτε γερά όσοι εκπαιδευτικοί της προκοπής έχετε μείνει εκεί έξω (υπάρχουν και αυτοί, μην το ισοπεδώνουμε), στις πλάτες σας έχει πέσει όλο το βάρος!
Γιαννάκο ευχαριστώ για τη διόρθωση!
Βασίλης

Riccie Finestra said...

καταρχάς σας ευχαριστώ θερμά για τα τόσο εποικοδομητικά σχόλια και το χρόνο που αφιερώσατε να τα κάνετε...
το θέμα είναι πράγματι πολύ μεγάλο και δεν αναλύεται από εδώ...
εγώ απλά προσπάθησα να σας μεταβιβάσω τις σκέψεις μου, όπως δημιουργήθηκαν εκείνη τη στιγμή...

Stathis said...

παιδεία απλά δεν υπάρχει.και μόνο το γεγονός ότι υπάρχουν φροντιστήρια (ελληνικό φρούτο αυτό) φανερώνει ότι δεν γίνεται δουλειά στο σχολείο σε κανένα επίπεδο.ούτε για γνώσεις αλλά ούτε και για κοινωνικοποίηση.δεν υπάρχει παιδεία γενικότερα.
καλύτερα να πάρεις ένα δάσκαλο σπίτι σου για το παιδί σου παρά να το στείλεις στην φυτεία.

Constantina said...

100 καλοι δασκαλοι δεν καλυπτουν τα κενα ενος σκαρτου γονιου...το προβλημα ειναι ριζικο...

Riccie Finestra said...

τεράστια κουβέντα, προσκυνώ